Google Website Translator Gadget

מופעל על ידי Blogger.

נוסחאות או לא להיות

יום שני, 7 במרץ 2011

התחדשתי בלוגו!!! ווהו!!

הבטחתי שהבלוג הזה ייגע באופנה של גיקים, ומה יותר אופנתי מחולצות?

טי-שירטים היו מאז ומעולם הצהרת כוונות.
הכי ברור, כמובן, זה אצל הפריקים, ששם זה ממש תרבות שלמה- אם מישהו הולך עם חולצה עם Eddie של Iron Maiden או בית קברות מהאלבום Master Of Puppets של Metallica, כנראה שלא יחשבו שהדבר שמתנגן לו באוזניים הוא הלהיט האחרון של ליידי גאגא.
ומשם זה בעצם התחיל. יותר ויותר אנשים וקבוצות התחילו להזדהוות ע"י טי-שירטים.
הייטקיסטים עם בדיחות תוכנה:

no place like home

אנשי אנימה ומגנה למיניהם עם חולצות כאלו, לדוגמא:

Domo-Kun

וסתם אנשים לא קשורים שרוצים שיבהו להם בחולצה ויצחקו, עם דברים כאלו:
רוצה?
אז מה נשאר לחנונים וגיקים? בואו נגיד שהכיוון של חולצת ההיטקיסטים הראשונה, היא-היא הרעיון, אבל למיכל היה רעיון-בוא תעשה פוסט אופנה, אבל חינוכי!!

ככה שאתם יכולים סתם להסתכל על תמונות של חולצות משעשעות, ואפילו ללחוץ על הלינקים מתחתם כדי לראות איפה קונים, אבל תחכימו קצת ותלמדו על מה החולצה מדברת, ואז זה אפילו יהיה קצת יותר משעשע.

נפתח עם משהו יותר ידוע, פרדוקס החתול של שרודינגר. או, הציטוט המדויק של מיכל, החתול של שרדר:

החתול של שרדר
שרודינגר היה פיזיקאי שחי לו בסביבות 1913 והציע ניסוי. הפרדוקס של החתול אומר משהו כזה-אם תקחו חתול, שימו אותו בקופסא אטומה. בסדר בסדר, אוהבי חיות עלובים שכמוכם--תעשו חור קטן כדי שהחתול יינשום, אבל דיר בלאק אם אתם מציצים פנימה!! בלי שהחתול יצא, תכניסו לאותה קופסא חומר רדיואקטיבי, כזה שהורג כל דבר חי חוץ מג'וקים. הרעיון הוא שעד שלא הסתכלתם פנימה (דרך החור נשימה ההוא), אין לכם מושג אם החתול חי או מת. ע"פ תורה פיזיקלית מאוד נחמדה שנקראת פיזיקת קוואנטום-החתול באותו רגע גם חי וגם מת, על פי עיקרון האי-וודאות. או כמו שהחולצה מתארת-הוריי! חתול זומבי. אני טוען שהחתולה של מיכל מוכיחה את הטענה של שרודינגר בלי כל צורך בחומר רדיואקטיבי.

הלאה. Phi:
Phi
בגדול, המספר המושלם. פי הוא מספר אינסופי (כמו פאי, לדוגמא), שמתאר הרבה מאוד דברים בהמון נוסאות, אבל בבסיס מתאר את המספר 1.618 (עם המון המון ספרות אח"כ, כאמור-מספר אינסופי). למה המספר הזה מעניין יותר מפאי? אוה. טוב ששאלתם. פי מתואר גם כיחס הזהב, זהו מספר שחוזר על עצמו המון פעמים בטבע ומבטא יחס מושלם.
עידן, עידן, אני יכול לראות את יחס הזהב בעיניים? בטח. קחו סרגל. תמדדו את אורך כל האצבע שלכם (כל אצבע). עכשיו תמדדו את האצבע בלי החלק התחתון שלה (זה שקרוב לכף היד). תחלקו את המספר הראשון בשני. כמה יצא? בערך 1.6 נכון? אפשר לראות את זה גם ביחס הטורסו (החלק של הגוף מהמתניים לראש) ביחס לכל הגוף שלכם. מנטלית, ככל המספר הזה יותר מדויק וקרוב לPHI המלא, אנחנו נוטים לחשוב שאדם יותר יפה.
אגב, יש אנשים שאומרים שהמספר הזה הוא ההוכחה לאלוהים כי הוא חוזר ביצורים חיים, צמחים ודוממים שוב ושוב. לשיקולכם.

הלאה? קדימה. משהו יותר קליל:
התנגדות קטנה
מה הרעיון? יש בתורת החשמל מונח שנקרא התנגדות. לכל דבר בעולם יש התנגדות מסוימת. לברזל (תזכרו רגע במדעים של כיתה ג') יש התנגדות יותר נמוכה מעץ ולכן הוא מוליך חשמל יותר טוב. ההתנגדות הזאת נמדדת ביחידות שנקראות ohm, ולכן ההתנגדות הינה חסרת משמעות אם היא קטנה מ1ohm (שזה נמוך מאוד, כן?). resistance is futile הוא משפט שמגיע במקור מ"הדור הבא" של star treck. זה משפט שגזע הborg משתמש בו כשהוא משתלט על ספינה אחרת.
שני עולמות גיקים מתחברים לאחד! הוריי!

אחד אחרון?
בואו נחזור אחורה לחולצת ההייטק.
127.0.0.1 הוא כתובת IP הבית של כל מחשב. לא אומר לכם הרבה? אז אתם לא הייטקיסטים מסריחים. וטוב שכך, בגלל זה אני אוהב אתכם.

עוד שתי חולצות שאין לי ממש איך להרחיב עליהן:
 
הנוסחא של קפאין




איך לחשב נפח של משולש פיצה

אני מקווה שלא הפלתי יותר מידי מידע והצלחתי איכשהו לשעשע אתכם ושרדתם עד הסוף.
האינטרנט שופע מידע על מספר הזהב, החתול של שרודינגר, כתובת IP ועוד ועוד. כן, גם ויקיפדיה.

החולצות בעיקר מטעם האתר המעולה ThinkGeek, ויש בו הרבה יותר מחולצות כמו שתוכלו לראות ולחטט.

עד הפעם הבאה!!

1 תגובות:

Unknown 7 במרץ 2011 בשעה 9:18  

שכחת להסביר שהנפח של פיצה הוא
V = pi*z*z*a

הוסף רשומת תגובה