Google Website Translator Gadget

מופעל על ידי Blogger.

I can do Science me!

יום חמישי, 5 במאי 2011




אי שם בתחילת שנות ה2000 באתי לאמא שלי ואמרתי לה "אמא. אנחנו צריכים אינרטנט בבית. זה יעזור לי ללמוד".
בגלל שבאותו זמן האינטרנט היה באיזור אבל אף אחד לא ידע מה לעשות איתו, והסיבה היחידה שאמא שלי ידעה מה זה אינטרנט זה כי היא שמעה על זה ברדיו (כן. אמא שלי זקנה. אני יודע.) אז זה כנראה קנה אותה.
מן הסתם הדבר הראשון שעשיתי היה להוריד פורנו. לא, לא באמת. את הפורנו באינטרנט גיליתי כמה שנים אחרי זה והאינטרנט בהתחלה היה באמת מקור מידע בלתי נדלה. לא, לא של פורנו. לש ידע אמיתי ומבוסס.
עם הזמן הגיעה ויקיפדיה למחוזותינו והחזון החל להתגשם-עשרות, ואז מאות והיום מיליוני ערכים ברוב השפות הקיימות בעולם זמינים לכל דורש, מתי שרק יירצה ואיך שרק ירצה בכל נושא-פיזיקה, ביולוגיה, מתמטיקה, היסטוריה, אזרחות, ספרות ומה לא בעצם?
הערכים האלו והחזון הזה קם לחיים כשהתחילו לבצבץ אתרי וידאו. לא צריך לקרוא, אפשר לצפות בבחור או בחורה שהסבירו לנו איך עושים משהו או מה המשמעות של מונח פיזיקלי כזה או אחר.
ב3-4 השנים האחרונות אוניברסיטאות עלו על הגל והחלו לעלות הרצאות שלמות וקורסים שלמים לאינטרנט, מידע שיהיה פתוח לציבור הרחב, מתי שרק יתחשק לו להרחיב את הידע שלו.
מנסיוני, אני למדתי בקורס של MIT על יסודות אסטרופיזיקה של חורים שחורים וכוכבים רחוקים. היה מאוד מעניין. כמובן שכל המידע הזה לא באמת שימושי ליום-יום, המטרה של ההרצאות האלו זה לסטודנטים שמחמיצים הרצאות, לדוגמא. יש שם גם שיעורי בית ופיתרונות שלהם בחלק מההרצאות.

טוב אני חופר טילים. בואו נתחיל.

אני רק אדגיש, אלא אם מצוין אחרת- כל התוכן הוא באנגלית, פתוח לכל ולא דורש הרשמה.

באתר של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס תוכלו ללמוד.. ובכן.. הכל. נושאים שונים בארכיטקטורה, הנדסה, מנהל עסקים, ביולוגיה, פיזיקה, ארכאולוגיה, ספרות והרשימה עוד ארוכה.. רק תכנסו ותבינו לבד.

בניגוד לאתר הקודם, האתר הזה מאחד תחתיו הרצאות של הרבה אוניברסיטאות ושוב מדובר פה על נושאים מאוד מגוונים ומאוד מעניינים.

קרנגי מלון היא אוניברסיטה פתוחה שכזאת ברמת מאוד גובהה, אבל בניגוד לנ"ל היא לא מציעה הרצאות מצולמות אלא סוג של eBooks להורדה וקריאה.

נכון זה ויקיפדיה אבל זה אמור להיות יותר מקצועי מהויקיפדיה הרגילה.

משהו חינם בעברית? כן זה קורה לפעמים. אתר פאר של האוניברסיטה הפתוחה מכיל כמה ספרים של קורסים בעברית. כל הקורסים הם קורסים הומניים ולא מדעים מדויקים.

יוטיוב פשוט ולעניין. עם החיפוש הנכון אפשר להרחיב שם יופי של אופקים בכל נושא שרק תחשבו עליו אי פעם.

ועד לפעם הבאה, שאו ברכה אל האופק(:

2 תגובות:

אנונימי 6 במאי 2011 בשעה 12:54  

הלוואי והיה לי זמן ללמוד ולקרוא רק שמץ מהעושר שברשת.

אני מוסיפה קישור להורדה של ספרים מרחבי העולם:
http://www.esefer.net/how.html#start

אגב, האם אני מבינה נכון שאתה אוהב חתולים (יותר נכון חתולות טריקולוריות)?

IdanP 7 במאי 2011 בשעה 5:31  

you and me both(:

ולמעשה אני יותר איש של כלבים, אבל לאישה יש חתולה שמאז שעברנו יחד היא מתחילה אפילו לחבב אותי קצת. החתולה, לא האישה.

הוסף רשומת תגובה