Google Website Translator Gadget

מופעל על ידי Blogger.

עולמות ואני-חוויות מעולם נסתר

יום שבת, 23 באפריל 2011

כאמור הבטחתי ולכן אקיים.

לאחר מספר שיקולים ופניה אחת לא נכונה הגעתי למסקנה שצריך להגיע לכנס עולמות, כי מה כבר יש לי לעשות בפסח כשמעשית-אני מובטל (טכנית-מועסק עד סוף החודש).
כנס עולמות השנה חזר, סוף-סוף, לתל אביב במקום להיות תקוע בחור כמו חולון (אם מישהו מחולון קורא את הבלוג הזה, אני מצטער-אתה גר בחור). כנס עולמות, למי שלא יודע, נחשב לכנס השני בגודלו (אחרי אייקון) למדע בדיוני, פנטזיה, קומיקס, אנימה ומשחקי תפקידים ובכל שנה הוא נערך בנושא אחר. השנה? זמן. לא, הנושא לא היה דוקטור הו!



כמה מסקנות, ברמות שונות, על הכנס:
1. תמיד שאני מסתכל על הסביבה ואומר לעצמי שאני מוזר-אני מגיע לכנסים האלו ואומר לעצמי שאני נורמלי לחלוטין ויש אנשים הרבה הרבה הרבה יותר מוזרים. כן, זו אחת הסיבות שאני מגיע לכנסים האלו.
2. תסלחו לי בנות, אבל גיקיות ברוב המקרים זה עם שלא נראה טוב, לא שואף להראות טוב ולא מודע לעצמו. ולחוכמולוגית הראשונה שקופצת בהערה של "תראו מי שמדבר" או משהו בסגנון-סו וואט?! לא אמרתי שגיקים הם נסיכים בהתגלמות.
3. תסלחו לי בנות, אבל מצד שני-לחלק לא קטן מהגיקיות יש ציצי ענק. ענק. באמת. D ומעלה זו לא מילה גסה בקהילות האלו!
4. הארה אחרונה באותו נושא, ויסלחו הפמיניסטיות האחרונות שנשארו לקרוא עד כה-החלטת לצאת מהבית עם בגד מסוים, לא לדיון כרגע אם הוא נחשב אופנתי או לא, אבל אופס-את צריכה לעלות על במה כשפרוז'קטור מכוון אליך. תוודאי שאותו בגד לא נהיה שקוף כמו שקית ניילון בעת שהפרוז'קטור מופעל! או אם כבר זה נהיה שקוף, מה דעתך לשים חזייה מעניינת שיהיה על מה להסתכל?! אוף, גיקיות שחושבות רק על עצמן!
5. זה לא שלא ידעתי את זה אבל כשהולכים למגוון שונה של הרצאות ואירועים, רואים כמה סוגי גיקים שונים יש ואת סוג ההומור שעובד עליהם. ויש גם סתם אנשים מוזרים. באמת, יש אנשים שהם לא גיקים והם פשוט מוזרים.
6. אם לא ראית מלחמת הכוכבים, צא מהחדר. לא, באמת. קום וצא.
7. לתרגל הרצאות... להגיד "אההההההה" מול קהל יותר מפעם אחת ב5 דקות אומר שלא עברת על ההרצאה בבית.
8. הערה שתתחלק לשתיים-אין דבר כזה גיל מוקדם מידי להתחיל (8 זה גיל טוב, אבל שים לב שאמא באיזור כדי לסנן דיבורים על סקס) ואין גיל מאוחר מידי להפסיק (כל עוד אתה קוהרנטי, הגיוני, שומע, רואה ולא מחרחר בהרצאות למרות שאתה ער לחלוטין וזה רק הנשימה שלך--הכל בסדר). הכי מקסים-ילד בן 10 שהולך להרצאה על מד"ב עם אמא שלו וסבתא שלו.
9. דברים אלטרנטיביים עובדים על כולם. למה שבכנס גיקים יהיה עמדה של לבוש אלטרנטיבי-גותי-אנימה-שיט? אין לי שום מושג, משום מה כל הדברים האלו נקשרים יחד.
10. אני אידיוט שלא קניתי את כל הספרים של "שיר של אש ושל קרח" ב450 ש"ח. באמת. אני אידיוט.

בגדול אני תמיד ממליץ בחום על כנסים מהסוג הזה. האווירה, האנשים, האירועים, התוכן עצמו-כולם יוצרים חוויה של התנתקות טוטאלי(סטי)ת מהמציאות לכמה שעות טובות של כיף והנאה ו... מה לא.
האמת שבניגוד למנהג הרגיל שלי של לקבוע עם אנשים להפגש שם, החלטתי לאלתר-לא פוגש אנשים, רק מריץ הרצאות ואירועים, וצובר חברים רנדומליים בכל הרצאה. אז לאן הלכתי?
איך לחזור בזמן ולהשאר בחיים
הרצאה נחמדה של עינת סיטרון שמדברת על התקדמות הזמן ומניעת פרדוקסים. הרצאה שהועברה מאוד יפה, למרות חוסר הסכמתי עם התאוריה, שכללה איזכורים לסרטים וספרים וסדרות וכו'


מלחמות הזמן-חידון דוקטור הו
חידון מאוד מאוד משעשע שהעלה אנשים אל הבמה בתחרות על פרטי טרוויה הזויים יותר או פחות מחמשת העונות האחרונות של סידרת המופת הבריטית הזאת. אחד האירועים המהנים בכנס הזה ולמען האמת אולם 1 חצי מלא זה הישג לא רע.


משחקים במימד הרביעי
כן כן, עוד הרצאה על זמן. אבל היי-ההצגה הייתה ראויה מאוד, ולא חידשה שום דבר, אבל היה נחמד לשמוע סיקור של 50 דקות על תולדות התיאוריות על זמן דרך גישה מדעית וסיפרותית. אחת התאוריות היותר טובות היה איך זמן, מרחב, כבידה וחתולים קשורים אחד לשני.


עתיד ישן מופלא
הFAIL של החלטות האירועים שלי. האמת שהתוכן, רעיונית, מאוד נחמד-המצאות וחידושים שהמד"ב פיספס, או ניחש לא נכון כשאחת הדוגמאות הייתה פייסבוק-אף אחד לא חזה את זה. נשמע מעניין אם זה היה מועבר בצורה מעניינת, לצערי זה לא קרה ואפילו יצאתי כמה דקות לפני הסוף.
ספקנים בעולמות
בניגוד לאירוע הקודם, זו הייתה הצלחת ההחלטות בכנס. שתי הרצאות על.. ובכן.. ספק... בכל דבר, תעתועי מוח כאלו או אחרים, הקשרים שמיעתיים וויזואלים לדברים שנמצאים או לא נמצאים שם, בדברים מדעיים כאלו או אחרים או בכלל-שאלות, שאלות ושאלות. לאחר מכן היה פאנל שאלות עם המרצים והיה בהחלט מאיר עיניים.
קהילת הספקנים בישראל היא קהילה של אנשים.. ובכן, סקרנים. הם בעיקר מתרכזים תחת שפינוזה ושם אפשר להצטרף לקבוצת הפייסבוק או תפוצת המייל שלהם.


דוקטור הו, איפה טעינו?
אנחנו אוהבים את דוקטור הו, באמת, מכל הלב, אבל מה לעשות-יש פאשלות. בתסריט, ברצף הזמן, ברמאות של הדוקטור, בהסברים ובעצם בהמון פירצות שמתרחשות לכל אורך הסידרה. הרצאה ודיון מעולים ומשעשעים שהיו צריכים לקבל יותר משעה אחת.

תרבויות אבודות שאל אותי כיצד
על תרבויות שאבדו בזמן, דברים לא מוסברים מהעולם, ציוויליזציות שנמחקו מהעולם, סימנים שהשאירו אחריהן ואיך תקים לעצמך ציוויליזציה אבודה. הרצאה מאוד מעניינת שהועברה כראוי, רק חבל שכבר היה 21:00 והייתי רק חצי מרוכז.

בעניין אחר ובאותו עניין בדיוק
ביום ראשון האחרון יצא לעולם הפרק הראשון של משחקי הכס, זכה לביקורות יוצאות מהכלל (עזבו את וואינט. סופרנוס של ימי הביניים.. פףףף.. הסופרנוס היו מתים להגיע לכף רגלן של שבע המלכויות!), מעל 4 מיליון צופים בארה"ב לשידור הראשון שלו ולחתימה לעונה שניה.
למי שלא יודע על מה אני מדבר, מדובר על העונה הראשונה של סדרת הספרים "שיר של אש ושל קרח" של ג'.ר.ר. מרטין, אפוס מטורף שעד כה משתרע על 7 (!) ספרים, עם עוד שניים שיוצאים ביולי (למען האמת זה 4 ספרים, אבל חוץ מהראשון כל ספר מחולק לשני כרכים).
ולמי שלא אכפת מהספרים, HBO הוציאו בתחילת החודש טיזר של 15 הדקות הראשונות מהפרק הראשון, בתקווה שזה יעורר תאבון. לדעתי זה הצליח ובגדול. יוטיוב? יוטיוב!



בנוסף, בעוד מספר שעות מפירסום פוסט זה יוצא הפרק הראשון של עונה 6 של דוקטור הו.
אין לי חשק לשים את הטריילר כי הוא לא יגיד כלום למי שלא ראה את הסידרה עד כה.. ואיך ריבר אומרת? אה אה, ספוילרס.....

ועד הפעם הבאה, Alons-Y!(:

4 תגובות:

Svety 23 באפריל 2011 בשעה 22:17  

מאוד רציתי ללכת לתרבויות האבודות אבל לא הסתדר, שמחה שנהנית :)

אני הלכתי לניסויים שכשלו מהעבר [אל תתפוס אותי בשם המדוייק] ומאוד נהנתי. מאוד זה אנדרסטייטמנט. במיוחד כשהמרצה הוא רועי צזנה מבלייזר.

ד"א - מזדהה מאוד עם סעיפים 1 ו-10 בהתחלה.

אנונימי 24 באפריל 2011 בשעה 5:50  

אתה יודע שכנס עולמות בתל אביב כבר לפחות שלוש שנים, נכון? בשנתיים או שלוש האחרונות הוא היה בבית ציוני אמריקה, והשנה חזר לאשכול פיס, שהוא מקום נוח ומתאים יותר.

IdanP 24 באפריל 2011 בשעה 9:13  

סווטי-אני מכיר את רועי מהבלוג האדיר שלו וכן, זה נשמע ממש מגניב, זה היה ברביעי או חמישי?

יעל-האמת שלא ידעתי, חשבתי שבשנתיים-שלוש האחרונות זה היה במידעטק (מדעטק? שיהיה:P) בחולון. וול, נקווה שימשיך להיות באשכול.

Svety 25 באפריל 2011 בשעה 6:57  

רביעי בערב.

הוסף רשומת תגובה